Modificació de la ordenança 2016
La associació de Paradistes de Santa Coloma de Gramenet, proposa les següent modificacions.
Suprimir el text del article 1.3 del capítol 1. Ja que no trobem cap article específic en el decret
que ho reculli, o està prou aclarit en altres.
que ho reculli, o està prou aclarit en altres.
(Els llocs on es pot exercir la venda no sedentària són bens de domini públic afectes a l’ús públic amb un aprofitament especial, el qual no comporta la seva modificació o transformació, per la qual cosa està subjecte a autorització prèvia, l’atorgament de la qual es considera a precari.)
Substituir el 2.4 del capítol 1 pel següent text, i incloure els apartats 4a) i 4b de l'article 2 del
decret 162/2015.
(En tot cas correspon a l’Ajuntament acordar el nombre i periodicitat dels mercats de venda no sedentària. La delimitació física de l’espai en què s’ha de desenvolupar el mercat de marxants. La periodicitat, y el nombre màxim total, i parcial per especialitats, de parades en cada mercat.)
Substituir el text de l'Article 4.1 i 4.2 del capítol 2 pel següent.
(Les autoritzacions per exercir la venda al mercats no sedentaris, existents a l’entrada en vigor de la present ordenança, estan automàticament prorrogades per un termini de quinze anys, a comptar des de l’entrada en vigor del Decret Legislatiu 3/2010, de 5 d’octubre, per a l’adequació de normes amb rang de llei de la Directiva 2006/123/CE del Parlament i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior. Per tant aquestes autoritzacions finalitzaran el 6 d’octubre de 2025, i seran prorrogables, de manera expressa, per períodes idèntics.)
(Les autoritzacions que s’atorguin a partir de l’entrada en vigor de la present ordenança tindran durada mínima de quinze anys per tal de permetre l’amortització de les inversions i una remuneració equitativa dels capitals invertits i són prorrogables expressament per períodes idèntics.)
Afegir a l'article 5 el següent en un nou apartat.
( *) El procediment d’atorgament de noves autoritzacions es realitzarà en règim de concurrència competitiva, amb convocatòria pública prèvia, i es comunicarà amb la suficient antelació per a cada convocatòria.)
Suprimir el punt 3 article 5.
El text del decret 5.2 emmarca les condicions del procediment d'atorgament.
Text – (5.2 El procediment d’atorgament de noves autoritzacions s’ha de realitzar en règim de concurrència competitiva, amb convocatòria pública prèvia, i ha d’estar basat en els principis de transparència, imparcialitat i publicitat. Els ajuntaments han d’aprovar amb la suficient antelació per a cada convocatòria d’atorgament d’autoritzacions les bases corresponents, que han d’incloure els requisits i criteris d’adjudicació, d’acord amb els criteris que s’estableixen en l’ordenança municipal de venda no sedentària.
En cap cas no es pot condicionar la participació en el procediment d’adjudicació d’autoritzacions al requisit de residència en el municipi als participants, ni a la inscripció prèvia en un registre sectorial específic.)
Substituir el text de l'Article 6.2 i 6.4 del capítol 2 pel següent.
(2.- L’autorització municipal solament pot ser revocada per l’incompliment de la present ordenança, de la legislació vigent i de les obligacions tributàries, en aquet cas la revocació no donarà dret a indemnització o compensació de cap mena.)
(4.- Les sol·licituds que no puguin ser admeses, tot i reunir els requisits establerts, per manca d’espai suficient, passaran a una borsa que servirà de reserva pels casos de vacants que es puguin produir amb posterioritat. L’ordre de prelació dins d’aquesta borsa s’efectuarà mitjançant sorteig públic organitzat per l’Ajuntament i anunciat al web i al taulell d’anuncis municipal. Aquest procediment de provisió de vacants entre concursos es pot utilitzar durant un període màxim de dos anys des de la data de resolució de l’últim
concurs.)
Afegir un punt 2 en l'article 7 amb el següent text.
(2.- L'ajuntament comunica als titulars de les autoritzacions l'obertura del procediment per a les renovacions amb suficient antelació, y amb un mínim de 3 mesos avant a la data de terme de les autoritzacions.)
Pel que fa a la modificació de l'article 8 proposta, vam optar per la segona possibilitat y afegint una modificació.
Article 8.- Transmissió de les autoritzacions
Part del text de l'article 8 a modificar.
(Una vegada el cedent hagi presentat aquesta comunicació prèvia, l’Ajuntament, en un termini màxim de quinze dies naturals, li proporcionarà la llista d’espera que s’ha format amb els participants de concursos de concurrència competitiva que han quedat sense plaça, a la que s’ha de dirigir per tal d’arribar a un acord de transmissió. En el supòsit que no hi hagués cap persona en llista d'espera o no s'arribarà a cap acord entre els candidats i el cessant, aquest últim, podrà buscar una altra persona per realitzar la transmissió o podrà continuar amb la llicència.)
Modificar els punts 1, 2, 3, 4 de l'article 9 com segueix.
(1.- Les característiques de les autoritzacions podran ser modificades a iniciativa de l’Ajuntament, sempre que no comporta un greu perjudici per als titular de les autorització, o a petició dels titulars.)
(2.- Les modificacions ocasionades d’ofici per iniciativa de l’Ajuntament hauran de estar motivades per una raó d’interès públic que haurà de quedar acreditada a l’expedient.) [Suprimir el text subratllat ] (Atesa la naturalesa a precari de les autoritzacions en cap cas aquestes modificacions donaran dret a indemnització o compensació de cap mena.) "El decret estableix una remuneració equitativa, i una llicència de 15 anys de durada".
(3.- Només podrà ser admesa la petició de canvi d’activitat comercial sobre la que ha estat objecte d’autorització a partir del tercer any de l’autorització. Aquest canvi d’activitat haurà d’ésser aprovat expressament per l’Ajuntament. I estarà subjecta als criteris del mix comercial.)
(4.- Els titulars de les autoritzacions poden demanar un canvi d’ubicació o una ampliació de l’espai ocupat per la seva parada, sempre que hi hagi espai disponible vacant. Les peticions de canvi d’ubicació s’atendran d’acord amb l’antiguitat de la sol·licitud i l’activitat desenvolupada, prioritzant la creació del mix comercial. Les peticions d’ampliacions s’atendran segons els següents criteris, per ordre d’importància y se
prioritzarà las parades de superfícies mes petites.
Suprimir el text subratllat l’apartat b) Article 11.
b) Ocupar estrictament l’espai objecte de l’autorització, sense ultrapassar els límits establerts i degudament senyalitzats per l’Ajuntament, ni envair, sota cap concepte, l’espai destinat a passos, altres parades, accessos a locals comercials o industrials (o als seus aparadors) i al edificis d’ús públic i d’ús privat. Les parades hauran de guardar l’alineació anterior i posterior.
Tanmateix no es podrà desplaçar sota cap motiu cap element del mobiliari públic urbà. L’espai dels passos per garantir els accessos a locals comercials o industrials i edificis d’ús públic i d’ús privat haurà d’ésser de com a mínim un metre.
En el supòsit que alguna parada no assistís a la celebració del mercat, les parades confrontants podran ocupar el lloc d’aquesta parada, prèvia l’autorització dels vigilants del mercat i la seva supervisió.
Afegir el text subratllat en l'Article 12 bis. proposat - Comissió de seguiment del mercat.
Aquesta Comissió estarà formada de la següent manera:
un regidor de l’Ajuntament, que tinguin competències en matèria de mercats de venda no sedentària
un tècnic municipal responsable de gestionar els mercats de venda no sedentària
un vigilant del mercat
un membre de la Policia Local
dos representants de cada associació de venedors d’aquests tipus de mercats degudament acreditada davant l’Ajuntament.
un representant dels venedors no associats per cadascun dels mercats de venda no sedentària de la ciutat (Degudament autoritzat per diversos venedors de mercats periòdic)
(Els components de la comissió podran delegar en cas de no poder assistir-hi.)
Modificar l'article 13 capítol 4. (Gener, per febrer)
Anyalment, durant el mes de (Febrer) , els venedors hauran de presentar en el Registre General de l’Ajuntament la següent documentació:
Suprimir l'apartat e) de l'article 13 capítol 4, ja que afectaria només als veïns de Santa Coloma.
e) certificat d’estar al corrent de pagament dels deutes municipals.
Aprofitem la present per agrair a les persones responsables de l'Ajuntament, l'esforç realitzat en la confecció d'aquesta ordenança, i l'oportunitat que ens han ofert per exposar el nostre punt de vista. Creiem que aquestes modificacions beneficiaran aquesta ordenança, i preguem que siguin ateses.
Enlaces de interés:
A Santa Coloma de Gramenet a 2016.04.12
Atentament,
Apsc
No hay comentarios:
Publicar un comentario