jueves, 12 de noviembre de 2015

Felicitats Badalona Marxants "Dinamització comercial dels Encants de Badalona"


Dinamització comercial dels Encants de Badalona

"Aquí us deixem la feina que sempre els Badalona Marxants hem treballat. Ara amb Àlex Mañas ho potenciarem tot una mica millor. "

 Realització d’un estudi de mercat per saber: el tipus de públic que assisteix als mercats i quin públic no hi va, els punts forts del mercat, diners que s’inverteixen i es gasten...

El disseny del mercat és molt important. Segons com estigui organitzat els compradors només van a una part i després marxen. En alguns municipis han tancat el mercat per fer que la gent hagi de fer tot el recorregut. En d’altres han organitzat les parades de manera que la alimentació estigui al centre i així els compradors hagin de passar per les altres parades.

Posar fires al voltant del mercat ajuda a atraure compradors. Però és una gestió que fa l’ajuntament i, encara que funcioni, si els paradistes s’han d’involucrar ho deixen córrer.

Reservar parades per realitzar activitats esporàdiques que ajudin a dinamitzar el mercatintroduint noves activitats i donant varietat al mercat (p.ex. parades de castanyes, realitzacióde tallers, etc.), i que estiguin gestionades directament des de promoció econòmica.

Organitzar campanyes de dinamització dels mercats no sedentaris a la premsa local
Dinamitzar els mercats amb ofertes, sortejos, etc.

Visibilitzar la contribució dels mercats no sedentaris a la generació d’activitat al municipi,mitjançant dades objectives (p.ex. places de pàrquing ocupades el dia de mercat, enquestessobre numero de visitants, procedència, despesa, valoració del mercat)

http://www.diaridebadalona.com/sites/default/files/field/image/IMG_9005.JPG
Encants de Badalona


Promoció del mercat a la web de l’Ajuntament.

Aparèixer als mitjans de comunicació (ràdio i televisió local, diari gratuït de la zona...)

Fer una campanya de comunicació per dignificar la professió (“m’agrada ser marxant”) irefutar els tòpics (“això en una botiga no passa”)

Organitzar una ruta dels mercats (amb butlletes que es vagin segellant i quan esta tota labutlleta segellada es dona una entrada a un recurs turístic, o un premi, o un val dedescompte) per fomentar que els compradors visitin diferents mercats

Donar a conèixer els mercats d’una zona i generar informació sobre els diferents mercats perque la població ho conegui

Informar sobre l’accessibilitat als mercats per a persones amb mobilitat reduïda, per quepuguin saber quins mercats són fàcilment accessibles (fer un identificador)

Oferir promocions (2 x 1, val descompte per a la propera compra...)

Producció de petits obsequis (bosses de la compra, bolígrafs...) per a regalar als consumidors. (en alguna ocasió i població s’ha fet)

Recuperar l’essència històrica del mercat no sedentari. Abans la gent anava al mercat no sedentari a buscar el “chollo”, a veure què trobava. Els paradistes oferien coses diferents cada dia (partides) i la gent anava a mirar, i si trobava alguna cosa interessant, ho comprava. Ara, amb la rigidesa administrativa, s’ha perdut aquest tipus de producte i els mercats no sedentaris han perdut interès. A Viladecans el que fan és donar permisos temporals per partides (el paradista demana permís per escrit per vendre una partida determinada i l’ajuntament li concedeix un permís durant un període de dos setmanes)

Organitzar visites de els escoles o instituts al mercat no sedentari.

Organitzar mercats puntuals (p.ex. un cop al mes) oferint productes concrets que atreguin agent jove.

Crear activitats/tallers al MNS (els marxants reclamen que ho proporcioni l’Ajuntament, i elstècnics que sigui iniciativa dels propis marxants).

Oferir activitats per a nens (inflables) per a atraure al públic familiar durant el cap de setmana

No hay comentarios:

Publicar un comentario